Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

Φαντασίωση για τη λειτουργία ενός δήμου!

Πριν δέκα περίπου χρόνια, προβληματισμένος με την κατάσταση στους δήμους της περιοχής, μέσα από ένα ιστότοπο, είχα τοποθετηθεί για τις εκλογές να υπάρχουν δύο ψηφοδέλτια μόνο.
Ένα για δημάρχους και ένα για συμβούλους.
Κάτι ακούστηκε πριν ένα χρόνο, αλλά ΔΕΝ έγινε.
Παραμένω όμως υπέρμαχος αυτής της λογικής και προσπάθησα καλοπροαίρετα να σκεφτώ,
αν ήμουν στην θέση ενός τοπικού δημάρχου, τι θα μπορούσα να κάνω για τον τόπο αυτό.

Βέβαια δεν μπορώ να γνωρίζω, πόσο έχουμε ωριμάσει ως άτομα, ώστε να δούμε καλοπροαίρετα ενέργειες με σκοπό το καλό του τόπου και μόνο.

Από την αρχή της προεκλογικής εκστρατείας! Όσοι με ακολουθούσαν ως υποψήφιοι σύμβουλοι, θα γνώριζαν το εξής βασικό για εμένα.

Αυτό είναι, η τοποθέτηση σε θέσεις του δήμου και υποψηφίων  άλλων συνδυασμών, εφόσον θεωρούσα ότι θα μου φανούν χρήσιμοι στην εύρυθμη λειτουργία του δήμου. Καθώς και η δημόσια ανάρτηση του «Πόθεν έσχες» αυτών, τουλάχιστον δύο έτη πριν την εκλογή των. Η διαφάνεια όλων, θεωρώ ότι είναι από τα βασικότερα, για μία καλή αρχή στην ενασχόληση με τα κοινά.
Η συμμετοχή στον δήμο κάθε υποψηφίου, ανεξάρτητα αν έχει εκλεγεί, είναι μία ενέργεια με γνώμονα, ότι κανείς δεν περισσεύει σε μία κοινή προσπάθεια, γνωρίζοντας βέβαια, ότι είναι ένα ρίσκο για πισόπλατες μαχαιριές… από κοντόφθαλμα άτομα.
Θα το ρίσκαρα, όμως, στην προσπάθεια να προσφέρω στον δήμο.
Αυτό ως προς τους συμβούλους.

Κατόπιν οι κινήσεις μου, θα ήταν οι εξής:
1. Άμεση κλήση ορκωτών λογιστών, ώστε να υπάρξει πλήρης ενημέρωση σχετικά με την οικονομική κατάσταση του δήμου και πλήρη καταγραφή της κατάστασης που παραλάβαμε, για την εκτενή ενημέρωση των δημοτών. Η καταγραφή θα περιγράφει όλα την κινητή και ακίνητη περιουσία του δήμου, καθώς και την κατάσταση που αυτή βρίσκετε.
2. Δημιουργία γραφείου, με το καλύτερο δυνατόν προσωπικό, περιστοιχισμένο με υποψήφιους συμβούλους, στην ανεύρεση πόρων και ευρωπαϊκών προγραμμάτων για την οικονομική ενίσχυση του δήμου και σε τέτοιες βάσεις ώστε τα προγράμματα αυτά να είναι εποικοδομητικά προς αυτόν φέρνοντας νέες θέσεις εργασίας και μειώνοντας ταυτόχρονα τις δαπάνες των δημοτών..
3. Γνωρίζοντας τις οφειλές προς τον δήμο, θα προσπαθούσα να βρω μία πλατφόρμα τέτοια, ώστε να συγκεντρώσω τα χρήματα αυτά, με το λιγότερο δυνατό επώδυνο τρόπο προς τους δημότες. Ταυτόχρονα το ίδιο, αλλά βέβαια σε άλλη βάση θα κάνω και για τους επαγγελματίες.
4. Ανασυγκρότηση των υπηρεσιών του δήμου, ώστε να γίνουν πιο λειτουργικές προς τους δημότες. Βέβαια μετά από συζητήσεις μαζί των, ώστε να βρεθεί η κατάλληλη φόρμουλα. Πάντα με τον γνώμονα της προσφοράς στον δημότη και την άμεση εξυπηρέτηση του, με το δυνατότερο χαμηλό κόστος.
5. Επανεξέταση παλαιών αποφάσεων, που πιθανόν να μην είχαν θεωρηθεί ορθές προς το συμφέρον του δήμου και των δημοτών. Καθώς και προώθηση για περαιτέρω διερεύνηση από τους Εισαγγελείς, για ανεύρεση πιθανόν ευθυνών, όπου αυτές υπάρχουν.
6. Άμεσες ενέργειες στον τομέα καθαριότητας, με ειδική μέριμνα στην αποκομιδή των κλαδιών σε νέες βάσεις, βάση προγράμματος, ώστε από ζημιογόνα να γίνει κερδοφόρα προς τον δήμο και κατά πολύ λιγότερο οικονομικά επώδυνη για τους δημότες.
7. Ανακύκλωση υλικών, τάχιστες ενέργειες ώστε να γίνει προσοδοφόρα προς τον δήμο και κατ’ επέκταση τους δημότες, μέσω προγραμμάτων που θα βρει το γραφείο εύρεσης πόρων και προγραμμάτων. Με την ίδια λογική πρέπει να λυθεί άμεσα και το μεγάλο πρόβλημα των λημμάτων.
8. Ειδική μέριμνα προς άπορους και ανέργους δημότες, βάση προγράμματος που θα λειτουργήσει μέσα από ειδική δημοτική επιτροπή, προτείνοντας τρόπους για την κοινωνική προσφορά των, με ανταποδοτικά οφέλη προς τους συμμετέχοντες. Κοινωνικά εθελοντικά ιατρεία για τους απόρους, ανέργους και συνταξιούχους δημότες.
9. Τουλάχιστον έξι φορές το έτος, θα γίνετε συγκέντρωση και συζήτηση με τους αρχηγούς των άλλων παρατάξεων, σχετικά με τα προβλήματα του δήμου. Αυτό ανεξάρτητα των δημοτικών συμβουλίων. Καθώς επίσης μία φορά την βδομάδα, επίσκεψη στα τοπικά διαμερίσματα και συζήτηση με συμβούλους, αλλά και δημότες.
10.    Η δημοτική συγκοινωνία  και τρόποι ώστε να λειτουργεί σε όλες τις περιοχές, είναι ένα ακόμα μέλημα, με γνώμονα ότι με την κοινή συγκοινωνία, θα γίνει μία πρώτη κίνηση, ώστε κάποιοι δημότες σε απομακρυσμένες περιοχές, να αισθανθούν τον δήμο κοντά των.
11.    Εύρεση τρόπων για την ενίσχυση των επαγγελματιών της περιοχής, μετά από συζητήσεις με τους διάφορους κλάδους αυτών. Προβολή αυτών και των υπηρεσιών που παρέχουν, σε συνεργασία με τους συλλόγους των.
12.    Μέριμνα για την εκπαίδευση, μεταφορά μαθητών στα σχολεία των και βέβαια ενίσχυση του θεσμού των εθελοντικών φροντιστηρίων προς όλο τον δήμο, με κατά τόπους παραρτήματα και κάλυψη των μεταφορικών προς τους εθελοντές εκπαιδευτικούς που θα μετέχουν, σε αυτά.
13.     Θα δημιουργηθεί θεσμός, με την δημιουργία κάρτας δημότη, με γενικά αντισταθμιστικά ωφέλει προς αυτούς, αλλά και ειδικότερα στους προσφέροντες κοινωνική αποδεδειγμένη εργασία, βάση ειδικών προγραμμάτων του δήμου ή φορέων αυτού. Για την σωστή δε λειτουργία αυτού, θα δημιουργηθεί «Ηλεκτρονική Αποθήκη Δεδομένων» όπου θα καταγράφεται η ενεργή συμμετοχή των δημοτών.
14.    Διαμερισμό ευθυνών σε κάθε σύμβουλο, όπου θα τους ανατεθούν τομείς καθημερινού ελέγχου, ανεξάρτητα των υπηρεσιών και άμεση καταγραφή προβλημάτων στην «Ηλεκτρονική Αποθήκη Δεδομένων», ώστε οι δημοτικές υπηρεσίες να λαμβάνουν άμεση γνώση αυτών, για την επίλυση των. Επίσης μπορεί να ενταχθεί σε αυτό και ο θεσμός της γειτονιάς, όπου δημότες να έχουν πρόσβαση και να ενημερώνουν για τα προβλήματα της γειτονιάς των.

Αυτά κατά την ταπεινή μου γνώμη επιτρέψτε μου να θεωρώ βασικά να γίνουν σε ένα δήμο, ώστε να γίνει μία νέα αρχή σε αυτόν, να απομακρυνθεί το παρελθόν και να βαδίσει σε ένα καλύτερο μέλλον.
Ίσως μερικά από αυτά θεωρηθούν απόμακρα, ή ελάχιστα ανεπτυγμένα, δυστυχώς όμως για το πρώτο θεωρώ ότι όπου υπάρχει θέληση τίποτε δεν είναι δύσκολο και για το δεύτερο, η εκτενή ανάλυση του σε ένα απλό κείμενο, είναι σίγουρα κουραστική.


Βέβαια υπάρχουν και άλλα που μπορούν να γίνουν, αλλά αυτά είναι μία γενική πρώτη σκέψη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου